"Tegemist võis olla lihtsalt sarnase PR-lahendusega, nagu Eesti Telefonil hot.ee keskkonna puhul. Avastati lisaseade automaadi küljes, asja ei saanud maha vaikida ja tuli jagada infot probleemi lahendamise kohta. PR-osakond leidis väljapääsu — vahetada PIN-koodid kõigil välja, kodanikud ja press rahunesid,” ütles tehnokratt Peeter Marvet. “Asjast aru saavate inimeste jaoks on see ju kirvega kure püüdmine, häirib palju rohkemaid kliente kui vaja ja tekitab tüli.”

“Tegelik probleem on selles, et pangaautomaate ei viitsita valvata ja neid on suhteliselt lihtsalt tühjaks tehtud,” märkis Marvet.

Reedel vastas Hansapanga telefonipanga klienditeenindaja küsimusele, miks pole veel paljudelt klientidelt PIN-koodi vahetamist küsitud, et algul vahetatakse suurema riskiga ehk suuremate kontosummadega klientide koode.

“Ma ei tea, miks niimoodi vastati, PIN-koodi vahetamine ei sõltu sissetulekust ja aktiivsusest,” lausus Hansapanga avalike suhete juht Ando Noormets. “Arvutiprogramm on genereerinud nimekirju suvalises järjekorras.”

Noormets ei osanud öelda, millal vahetatakse PIN-kood kõigil klientidel. “Me ei ole kindlat kuupäeva pannud, see toimub järg-järgult, me ei taha serverile liigset koormust tekitada,” ütles Noormets.

“Pidin oma PIN-koodi vahetama, kui pangaautomaat nõudis,” rääkis ASi Delfi juhatuse esimees Ville Jehe, kes on Hansapanga personaalpanganduse klient. “PIN-koodi vahetamine on õige, kuid see oli ebamugav — mu taga oli sabas inimesed, pidin kähku välja mõtlema uue parooli, mille juba unustasin.”

Hansapank avastas 11. septembril, et Tallinnas Kadaka Selveri pangaautomaadis on tehtud deebetkaartidega fiktiivseid tehinguid, kopeerides lisaseadmete abil automaati kasutanud klientide PIN-koode. Pank esitas politseile avalduse kriminaalasja algatamiseks.