Sarnaselt Tallinki uusimale laevale Megastar kasutab uus laev kütusena nii veeldatud maagaasi kui ka diislikütust. 212 meetri pikkune laev mahutab kuni 2800 reisijat. Laeva hinnanguline maksumus on 250 miljonit eurot ja see ehitatakse Soomes Rauma laevatehases, kelle jaoks on projekti maht ümberarvutatuna umbes 1500 inimtööaastat. Laev valmib kavakohaselt 2022. aasta jaanuaris.

Raumas valmiv 50 000 brutotonnaažiga ja 27-sõlmelise kiirusega kiirparvlaev kasutab peamise kütusena LNG-d ning on kooskõlas kõigi praeguste ja teadaolevate tulevaste emissiooninõuetega.

Võrreldes Megastariga on uuel laeval suurem reisijateala ja lisandub istekohti, planeeritud on ka rohkem kajuteid meeskonnale. Laevale on kavandatud Megastariga võrreldes 30 protsenti suuremad LNG-mahutid, mis vähendavad punkerdamise sagedust ning kaldaelektri süsteemid. Lisaks võimaldab uus disain uue laeva süsihappegaasi emissioone vähendada 10 prtsendi võrra.

Nii Megastari kui uue aluse efektiivsemat opereerimist toetavad ka hiljutise koostööleppe raames Tallinna Tehnikaülikooliga (TalTech) arendatavad uuenduslikud targa autoteki lahendused, mis kiirendavad laadimist ja lossimist ning ühilduvad juba praegu kasutusel olevate targa sadama rakendustega Tallinna Sadamas.

Lepingu kohaselt maksab ettevõte 30 protsenti laeva maksumusest ehitusperioodi vältel ning ülejäänu laeva üleandmisel. AS-il Tallink Grupp on plaan finantseerida 70 protsenti laeva maksumusest 2022. aastal pikaajalise laenuga, täpsed laenutingimused kinnitatakse lähiajal.

"Megastari ehitamisega tõime Läänemerele uue põlvkonna reisilaeva, mis on viinud meie teenuse Tallinna ja Helsingi vahel uuele tasemele. Meie kliendid on Megastari erakordselt hästi vastu võtnud ja tänaseks on laevaga reisinud juba üle nelja miljoni inimese. Kõrvuti reisijamugavuses uue kvaliteedi pakkumisega oleme uue taseme kehtestanud ka laevaoperaatorina keskkonnasõbralikkuse ja energiatõhususe vallas," lausus Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene. "Eelnevale tuginedes on iseenesestmõistetav, et vajame sarnast laeva Tallinna–Helsingi liinil pigem varem kui hiljem. Meil on väga hea meel, et oleme RMC-ga lepingu sõlminud, toetades selle investeeringu teostamisega Rauma tehases ka koduregiooni majandust ning saame nüüd laevaehitusega alustada."

"Me oleme väga uhked selle üle, et Tallink usaldas meid ning andis selle olulise projekti RMC-le oma uue shuttle laeva kavandamiseks ja ehitamiseks. Uus laev hõlmab endas kõiki tänase laevastiku parimaid lahendusi, kuid on samas neist veelgi tõhusam, kuna laeva ehitusel kasutatakse veelgi uuemaid tehnilisi lahendusi, näiteks energiavajaduste osas. RMC püüdlustes globaalse laevaehituse tehnoloogialiidri positsiooni suunas on see projekt meie jaoks kindlasti oluline teetähis ning toob meid tänaste turuliidritega samale tasemele," kommenteeris lepingut RMC juhatuse esimees Jyrki Heinimaa.

"Projekti enda algust oodatakse Raumas pikisilmi, kuna see võimaldab meil jätkata suurepärast koostööd meie heade Tallinki kolleegidega, kellega meil on juba pea aastakümnete eest alguse saanud koostööprojektidest väga head kogemused, mil Romantika oli esimene uus laev, mis Tallinkile Raumas ehitati," lisas Heinimaa.