Viimaste kuude madalad palmiõli hinnad ajendasid Malaisia ​​valitsust kuulutama välja algatuse, mille eesmärk on soodustada biodiisli laialdasemat kasutamist. Valitsus kavatseb oktoobris rakendada nn B10 biodiisli programmi, mis kohustab autodes kasutama kütust koostisega 10% palmiõlist valmistatud metüülestrit ja 90% naftast toodetud diislikütust. Praegune programm näeb ette 7% lisandiga biodiislikütust. B10 programmi ellu viimiseks kulub eeldatavalt 1 miljon tonni palmiõli aastas.

Autotootjad, sealhulgas BMW, on avaldanud kahtlust biokütuste kvaliteedi osas. „Katsed sõidukitega on tuvastanud, et kõrgel temperatuuril keev rasvhappe metüülester liigub mootoriõlisse," teatas ettevõte oma pressiteates. "See omakorda põhjustab õlisette, vähendab määrdevõimet koos mootori tõsiste kahjustuste riskiga."

BMW kutsus valitsust üles enne programmi B10 rakendamist tööstusega nõu pidama. Praegune B7 biodiisel sobib diiselmootoritele, lisas autokontsern.

Naftast rafineeritud diislikütusesse segatud biodiisel suurendab ühtlasi ka kütusefiltrite ummistumist, teatas oma kodulehel rahvusvaheline kvaliteediühing Intertek.

Biodiislikütuses olevad steroolglükosiidid ja bakterid võivad põhjustada filtri ummistuse.

Biodiislikütuse filtrite ummistumisega seotud probleemid ilmnevad isegi siis, kui biodiislikütuse omadused ei ennusta filtrite ummistumise tõenäosust. Steroolglükosiidide sisaldus võib biodiislikütuse häguseks muuta isegi toatemperatuuril.

Üksnes sage proovide võtmine ja kütuse testimine ladustamise ajal võib leevendada või ära hoida tarbe- ja erasõidukite filtrite tööaja lühenemise. Madala taseme korral ei mõjuta mikroobid tavaliselt kütuse funktsionaalsust oluliselt, kuid kui seda ei kontrollita, võib bakterite kasv blokeerida kütusefiltrid.

Euroopa autotootjate assotsiatsiooni ACEA liikmed aktsepteerivad B7 diislikütust, kuid hoiatavad, et B10 diislikütuse kasutamine tekitab sõidukitele probleeme , eriti keerukamate heitekontrolliseadmetega moodsamate autode puhul.

Seetõttu soovitab ACEA autoomanikel kontrollida assotsiatsiooni kodulehelt, kas nende sõidukis saab kasutada B10 kütust või mitte.

Kütusekvaliteedi direktiivi nõue on, et kui tankla pakub kahte erineva sisaldusega diislikütust, peaksid need olema selgelt märgistatud, et klient saaks teha õige valiku.

Biolisandite laialdase leviku propageerimise taga võib aimata palmiõli tootvate riikide huvi.

Malaisia ​​toorpalmiõli eksport tõusis mais 1,6 miljoni tonnini, kasvades eelmise kuuga võrreldes 37,3%. See oli osaliselt tingitud ekspordimaksu nullmäära kehtestamisest, mis käivitub, kui hinnad langevad alla 2250 ringgiti (600 dollarit) tonni kohta. Malaisia ​​palmiõli ameti kolmapäeval avaldatud andmed näitasid, et toorpalmiõli tootmine kasvas mais 6,9% 1,8 miljoni tonnini. Palmiõli koguvaru suurenes kuuga 2,5%, ulatudes 2,2 miljoni tonnini.

Eksport mõjus Malaisia majandusele hästi. Suurim palmiõli ostja Hiina soetas mais 359 660 tonni, mis on 37% rohkem kui kuu varem. Eksport Indiasse kolmekordistus 342 859 tonnini, Euroopa Liitu saadetised aga kahekordistusid 267 245 tonnini. Valitsuse ringkirja kohaselt on eksporditollimaksud juuniks kaotatud, kuna toorpalmiõli hind on 2,136,05 ringgit tonni kohta.