Ansipil on Aasa lennukeelust kõrini: piletite hinnad on laes, valitsus on meid pärapõrgusse paigutanud!
Euroopa parlamendi liikmel, reformierakondlasel Andrus Ansipil on valitsuse lennukeelust lõplikult mõõt täis saanud. „Eksperdid ütlevad, et mitte mingil juhul ei peaks otselende keelama ja sellega majandust lausaliselt sulgema. Mitte keegi peale Eesti valitsuse ja Taavi Aasa ei arva, et lendude keelustamine kuidagi rahva tervise huvides oleks!"
Ansipi arvates on teeb taoline keeld vaid riiki sisse ja väljapääsemise ebamugavamaks, aga majanduse elavdamiseks on ligipääsetavus hädavajalik. „Kui valitsus meid pärapõrgusse paigutab, siis kuidas see kriisist väljatulekule kaasa aitab?"
Ta toob näite ka lennupiletite hindadest, mis vähestel saadaolevatel liinidel on lakke sööstnud. Näiteks sõitis Ansip Lufthansaga Tallinnast läbi Frankfurdi Brüsselisse ning tagasisõidu pileti ostis Finnairilt läbi Helsingi. Edasi-tagasi turistiklassi piletite eest maksis ta kokku 1100 eurot. Saadikule hüvitab lennud küll europarlament, aga see on hea näide olukorrast, kus konkurents sisuliselt puudub ja hinnad saab kruttida kõrgustesse.
Aga mis oleks lahendus? „Nagu paljudes teistes riikides, tuleks ka meil läheneda reisijale individuaalselt, rõhuda nende vastutustundele, küsitleda neid. Koguda andmeid kontaktide jälgimiseks jms. Euroopa reeglid keelavad andmeid lauskoguda n-ö mistahes eesmärgil, aga rahvatervise huvides on see täiesti aktsepteeritav. Need riigid, kes on tegelenud füüsiliste kontaktide jälgimisega, on viirusega võitluses olnud edukamad, kui karmide piirangute rakendajad," rääkis Ansip.
Eile osundas mitmekordseks kerkinud lennupiletite hindadele ka teine eurosaadik, keskerakondlane Yana Toom. Ta pidas ühtlasi absurdseks ka olukorda, kus Brüsselisse ei lähe Tallinnast valitsuse keelu tõttu otselendu, kuigi Belgia pealinnas töötab sadu euroametnikke. Paljudel neist lähevad seal ka lapsed kooli ning nende kohalesaamisega oli palju muret ja kulusid.
Toom kirjeldas, kuidas ta pidi nädala algul Air Balticuga Riiast Brüsselisse sõitma. Kell 19 reede õhtul sai ta aga sõnumi, et reis on tühistatud ja pöördugu ta klienditeenindusse. Klienditeenindus oli aga "sobivalt" avatud kella 18-ni...