Ühe laeva hind on 54,4 miljonit eurot. 42-kuulise ehitusperioodiga projekt sisaldab ka võimalust teise samaväärse laeva tellimiseks, mis tõstab tehingu kogumahu kuni 110 miljoni euroni.

„See leping on märkimisväärne verstapost Eesti laevaehituse ajaloos ning näitab, et Eesti ettevõtted on võimelised konkureerima kõige keerukamate rahvusvaheliste projektidega,“ ütles BWB omanik ja juhatuse esimees Margus Vanaselja. „Eriti oluliseks peame Belgia riigi konstruktiivset ja paindlikku lähenemist hanke- ja finantseerimistingimuste kujundamisel, mis arvestab nii tellija huve kui ka ehitaja võimalusi. See on hea näide sellest, kuidas riigihangete tingimusi saab läbirääkimiste käigus kujundada nii, et need oleksid paindlikumad ka keskmise suurusega ja just kõrgemat kvaliteeti pakkuvatele ettevõtetele.“

Esimese laeva ehitusperiood on 42 kuud, millest 12 kuud kulub projekteerimisele. Kõrgtehnoloogiline lootsi baaslaev hakkab opereerima Põhjamerel ning on varustatud keskkonnasõbraliku diisel-elektrilise hübriidajamiga. Laeva unikaalne energiasüsteem koosneb kuuest Volvo Penta diiselgeneraatorist koguvõimsusega 3750 kW ning 1130 kWh mahutavusega akupangast. Tark juhtimissüsteem optimeerib automaatselt energiakasutust, vähendades nii CO2 heitmeid, kütusekulu kui ka hoolduskulusid.

Belgia riigi tellitav näeb näeb arvutiprogrammis praegu selline välja.

Belgia riigiettevõttega sõlmitud lepingu tingimused näevad ette, et projekti finantseeritakse maksegraafiku alusel ning ettemaksete tagatiseks on juba tehtud tööd. „Ilma Belgia riigiettevõtte paindliku suhtumiseta ja Luminor panga toetuseta, ei oleks BWB suutnud sellist suurt projekti algfaasis ise finantseerida,“ ütles Vanaselja. „Loodame, et selline olukord leiab peatselt lahenduse, kuivõrd koostöö EIS-Kredexi’ga juba käib, et leida pikaajaline lahendus sarnastele suurprojektidele riigipoolsete garantiide andmisel, mis võrdsustaks Eesti ettevõtete võimalusi teiste Euroopa merendusriikidega võrreldes. Praegu sellised riigipoolsed tugimeetmed on limiteeritud.“

„Keskkonnasäästlikkus oli selle projekti üks võtmeaspekte,“ lisas BWB juhatuse liige Jüri Taal. „Laev projekteeritakse valmidusega minna tulevikus üle metanoolkütusele, mis on suunanäitaja merenduse rohepöördes.“

Laev on projekteeritud merekindlaks, sest väiksemate lootsilaevade baaslaevana peab ta olema võimeline opereerima iga ilmaga. Laev suudab töötada täisfunktsionaalsusel kuni 4-meetrise lainekõrgusega ning mahutab 20 meeskonnaliiget ja 12 lootsi, kellele on tagatud kaasaegsed elamis- ja töötingimused.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena