Ärileht kirjutas juba veebruaris, et lennufirma juht Martin Gauss prognoosib 2015. aasta kasumiks 20 miljonit eurot. See on aga ühekordne tulu Riia lennujaamaga sõlmitud diilist, mis ei näita lennufirma tegelikku käekäiku. Nimelt jättis Airbaltic märkimisväärse summa eest lennujaamatasusid maksmata.

Veebruaris kirjutasime, et prognoositud 20 miljoni eurone kasum näeb samuti bilansiliselt ilus välja, aga kuna tegu on taas (ühekordse) võla kustutamisega, siis tegelikku raha teenitud pole.

Nimelt jõudsid Airbaltic ja samuti riigile kuuluv Riia lennujaam jaanuaris kokkuleppele, et viimane kustutab tasumata lennujaamamaksudest tekkinud 23 miljoni euro suuruse võla, kui lennufirma loobub oma kaebusest lennujaama vastu.

Lätlaste lennufirma juhtkond on juba paar aastat hõisanud ka kasumisse jõudmise üle. Muidugi on see suur saavutus ettevõttele, mille sügavaim auk oli 2011. aastal teenitud 121 miljoni eurone kahjum, kuid pidevalt „unustatakse" mainida, millel ka näiteks 2014. aasta kasum (10,7 mln eurot) põhines. Nimelt jäi firma tegevuskasum vaid miljoni euro kanti, kuid 11 miljonit eurot „teeniti" Latvijas Krājbanka laenude mahakirjutamisest.

Hiljuti suurenes Airbalticu aktsiakapital Läti riigi ja erainvestor Ralf-Dieter Montag Girmesi rahasüsti toel 256 miljoni euroni. Lennufirma ostab 20 uut Bombardieri lennukit, mis lähevad maksma ca 1,3 miljardit eurot.