TTJA Levikomi skandaalist: see ei ole tarbijate suhtes õiglane käitumine
(1)Eile kirjutas Ärileht, et Levikom on hakanud endistele klientidele arveid välja saatma aja eest, mil teenust ei osutatud. Ka TTJA (Tarbija- ja Tehnilise Järelvalve Ameti) hinnangul on tegemist tarbijat eksitava käitumisega.
Kommenteerib TTJA sideosakonna jurist Kädi Streff:
"Teadmata kõiki asjaolusid ei saa anda täpset hinnangut olukorrale, kuid antud juhul tekib mitmeid küsitavusi. Juhul kui Levikom soovis seadmeid tagasi, siis oleks pidanud Levikom andma interneti teenuse osutamise lõpetamise kirjas tarbijatele selged juhised seadmete tagastamise vajaduse kohta. Lisaks esitatakse tavapäraselt arveid iga kuu ja kui Levikom oleks seda teinud, siis oleks tarbijad saanud koheselt teada renditasust ja kiiresti reageerida. Pea poolteist aastat hiljem pika perioodi kohta tasunõude esitamine ilma, et oleks varem arveid esitatud, ei ole tarbijate suhtes õiglane. Tekib küsimus eksitava ja/või agressiivse kauplemisvõtte kasutamises.
TTJA alustab asjaolude välja selgitamiseks Levikomi suhtes järelevalvemenetluse, kuid oma konkreetsete nõuete osas peavad tarbijad pöörduma ise Levikomi poole (info@levikom.ee) ja esitama vastuväited. Levikomil on kohustus vastata 15 päeva jooksul ja kui selle aja jooksul ei ole tarbija vastust saanud või ei saada omavahel kokkuleppele, siis on tarbijal vajadusel õigus pöörduda avaldusega vaidluse lahendamiseks TTJA juures tegutsevasse tarbijavaidluste komisjoni."