
Hiigelsuurte kaubalaevade ringreisid ümber Aafrika mandri on väldanud juba üle saja päeva, sest Aasiast Euroopasse suunduv otsetee, mis läbib Suessi kanalit ja Punast merd, on huuthi mässuliste rünnakute tõttu liiga ohtlik. 5500–6500 kilomeetri võrra pikenevate merereisidega kaasneb aga raha- ja ajakulu kõrval ka väga suur keskkonnakahju.
Kaheksa kvartalit kestnud majanduslangus on jõudnud Eesti transpordi- ja logistikaettevõteteni. Kui kiire hinnatõusu ajal kurtsid kaupmehed, et veod olid muutunud üha kallimaks, siis praegu on transpordiettevõtjate sõnul olukord vastupidine. Turul käivat kõva võitlus, mille käigus ja vähenevate kaubamahtude tingimustes proovivad kõik ettevõtjad tulusid säilitada. Kuna konkurents on tihe ja nõudlust napib, võib kauba kohaleveo saada parema hinnaga kui mõni aeg tagasi, öeldakse Delfi Ärilehele mitmest allikast.