Kaheksa kvartalit kestnud majanduslangus on jõudnud Eesti transpordi- ja logistikaettevõteteni. Kui kiire hinnatõusu ajal kurtsid kaupmehed, et veod olid muutunud üha kallimaks, siis praegu on transpordiettevõtjate sõnul olukord vastupidine. Turul käivat kõva võitlus, mille käigus ja vähenevate kaubamahtude tingimustes proovivad kõik ettevõtjad tulusid säilitada. Kuna konkurents on tihe ja nõudlust napib, võib kauba kohaleveo saada parema hinnaga kui mõni aeg tagasi, öeldakse Delfi Ärilehele mitmest allikast.

Säärane tellijale soodne olukord kehtib aga ainult Euroopa piirides tegutsedes. Tööstusettevõtte jaoks, kes soovib materjale ja komponente tuua Aasiast, on pilt sootuks teine. „Kui aasta tagasi sai merekonteineri Hiinast Eestisse 1300 euroga, siis praegu on hind umbes 2700 eurot. Eriti hull oli olukord tänavu jaanuaris, mil ühe konteineri eest tuli maksta ka üle 4000 euro,“ selgitas logistikaplatvormi MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu.