Bolt Eesti õigusnõunik Kristjan Okas kinnitas Delfi Ärilehele kokkuleppele jõudmist. „Tegime andmekaitse inspektsiooniga (AKI) mõnda aega koostööd, et pakkuda neile rohkem teavet meie andmetöötluse kohta seoses meie Rider Ratingu (sõitjate hindamise – toim) funktsiooniga,“ kirjeldas ta. „Uurimise käigus peatasime ajutiselt funktsiooni AKI juhiste järgi, samal ajal töötades koos, et leida ühine arusaam ja vastata AKI küsimustele,“ lisas ta.

Pärast kõigi avatud küsimuste lahendamist on andmekaitse inspektsioon rahul Bolti andmetöötluse tegevustega ja selle tulemusena saavad juhid jätkata funktsiooni kasutamist, sõnas Okas.

Sõitjad ei pea aga muretsema, et nende andmed satuksid kuidagi juhtide kätte. „Ajakohastasime hiljuti meie privaatsusteatist reisijatele, et suurendada läbipaistvust. Lisasime üksikasju selle kohta, kuidas Bolt käitleb sõitjate isikuandmeid, sealhulgas teavet sõitjate kohta jäetava hinnangu kohta. Samuti kirjeldasime detailsemalt, milliseid andmeid ning miks kogume ja töötleme ning kui kaua isikuandmeid säilitame,“ selgitas Okas Delfi Ärilehele.

Tema sõnul keskendub Bolt oma kohustusele vastata isikuandmete kaitse standarditele ja nõuetele ning võtab jätkuvalt tõsiselt juhtide ja sõitjate isikuandmete privaatsust ja turvalisust.

Bolt oli valmis kohtusse minema

Bolti ja AKI vaidlus sai alguse 2022. aasta alguses. Selle ajani said Bolti juhid kliente pärast sõitu hinnata viie palli süsteemis. Andmekaitse inspektsioonile see aga ei meeldinud ja Bolt pani sõitjate hindamise ajutiselt pausile.

Bolt oli eelmise aasta novembris valmis AKI vastu ka kohtusse minema, kuid istung jäi ära, kuna pooled lootsid jõuda kohtuvälisele kokkuleppele.