Õhtuleht küsis Villigult, mida ta automaksust arvab ja kas see häirib teda.

„Ei häiri. On põhjus, miks absoluutselt kõik teised Euroopa riigid on automaksu kehtestanud. Sellel on plusse ja miinuseid, kuid kui vaadata maksude kehtestamisel alternatiive, siis ma pole paremat alternatiivi ka näinud,“ vastas Villig.

Ta lisab, et Boltist saab kindlasti Eesti kõige suurem automaksu maksja.

Delfi Ärileht kirjutas eelmise aasta juulis, et nii Markus kui vend Martin Villig toetavad automaksu kehtestamist.

Martin Villig tõdes Facebooki postituses, et ettevõte toetab üldist automaksu ideed, kuid autode vastu ei olda, kuna paljudes Eesti peredes ja eriti maapiirkonnas on auto ainuvõimalik viis liikuma pääsemiseks. „Küll aga leian, et näiteks Tallinnas ja Tartus on juba täna olemas erinevaid alternatiive isiklikule sõiduautole, mille proovimist saaks alustada samm-sammult mõned päeval nädalas,“ märkis Villig.

Samas näeb Bolti asutaja, et maksu kehtestamine ei peaks olema ainus meede inimeste liikumisharjumuste muutmiseks. „Püsivate muutuste saavutamiseks peaks meie linnades paranema ühistranspordi- ja jalgrattateede võrgustik ning vajalikud teenused nagu koolid-lasteaiad, huviringid jt peaksid olema kättesaadavad ka kodu lähedal,“ märkis ta.

Lisaks leiab Villig, et liikuvuse ning asumite parema planeerimise teemal oleks vaja sisukamat debatti nii kohalikul kui riigitasandil.