25. septembril teatas Rootsi väljaanne Aftonbladet, et lennufirma SAS peatab kogu lennuliikluse Stockholmi ning Rootsi lennujaamade Sundsvall-Timra, Ronneby ja Ängelholm vahel. Seda alates novembrist.

Väidetavalt on lendude täieliku tühistamise taga lennukite puudus. Artiklis tuuakse välja, et Nordic Aviationi Groupi tütarfirma ja SAS-i lepingus on klausel, mis võimaldab XFly’l lennud alates novembrist ära lõpetada. Otsus on sedavõrd kindla tooniga, et alates uuest aastast on teenindamiseks leitud ka uus lennufirma – BRA.

Nordica leiab, et ülaltoodud väide on siiski faktiliselt ebatäpne. „Regional Jet OÜ ei ole astunud ühtegi sammu lõpetamaks ülalnimetatud liinide teenindamist.“

Ettevõtte sõnul võinuks nad liine edasi teenindada. „Kinnitame, et Regional Jet OÜ on huvitatud ja võimeline jätkama eelnimetatud liinide teenindamist ning lennutada SAS-ilt pileti ostnud reisijaid, tehes seda turutingimustel olukorras, kui SAS otsustab nende liinide teenindamist jätkata.“

Väheneb Tallinna–Arlanda lennuliinide sagedus

Alles hiljuti, 19. septembril, leppisid SAS ja Regional Jet kokku liinigraafikus, mida Regional Jet teenindab 2024. aasta novembrikuus.

25. septembril 2024 teavitas SAS ametlikult Regional Jet OÜ-d kavatsusest lõpetada märgrendi teeninduslepingud (ingl k Wet Lease Agreements), mille alusel Regional Jet ülalnimetatud liine teenindas.

Lepingute lõpetamise teatega kaasneb ka SAS-i poolt opereeritava Tallinna–Arlanda liinilendude sageduste vähendamine. Teadaoleva esialgse info kohaselt vähenevad sagedused ca 50% võrra, sh võib tööpäevadel väljuvate lendude arv kahaneda kuuelt lennult kaheni.

Regional Jet OÜ koos emafirmaga Nordic Aviation Group hindavad kujunenud olukorda, et leida lennuteenuste (ACMI) turul rakendust oma lennukitele ja meeskondadele. Lennufirma juhatus esitleb ajakohastatud tegevusplaani ettevõtte nõukogule ja aktsionärile hiljemalt 15. oktoobril.

Väga suur mõju

Kliimaministeeriumi liikuvuse asekantsler Sander Salmu, kes on ühtlasi üks Eesti riigi esindajaid lennufirma nõukogus, sõnas Delfi Ärilehe pikas loos Nordica kohta, et lepingu lõpetamisel on väga suur mõju, mis võibki tähendada, et ettevõte lõpetabki tegevuse. „Oleks imelik eitada, et see risk ei oleks üleval ja see ei oleks suur,“ tunnistab Salmu.

„Ma ütleks, et vaadates, millise kvaliteediga ettevõte SAS-ile eelmisel suvel lendas, siis on väiksemat sorti ime, et nad meiega juba talvel tegevust ei lõpetanud,“ lisas ta.