FOTOD | Viimase minuti ostuhullus. Kaubanduskeskuste parklad on autodest umbes
(111)Jõulupühad toovad kaasa märkimisväärse tarbimise kasvu, mis annab hoogu Eesti majandusele.
Tõenäoliselt tuleb täna veel viimaseid pühadekingitusi ja toidulauale sobivat ostma minna suure kannatlikkusega. Samuti tuleb aega võtta sobiva autokoha leidmisele, sest nagu piltidelt nähtub, neid just üleliia palju ei ole.
Eesti majandusele on selline käik aga kasulik. Traditsiooniliselt kulutatakse jõulude ajal tavapärasest rohkem toidule ja kingitustele. „Nii statistikaameti üldnäitajad kui jaekettide müügiandmed näitavad, et detsembris on eestlase külmkapp pungil toitu täis ja tavapärasest kordades rohkem jõuavad ostukorvi tooted, mis traditsiooniliselt seostatavad kingitustega – mängud ja mänguasjad, kosmeetika, raamatud, erinevad kodukaubad,“ rääkis Lenno Uusküla. Lugu saab pikemalt lugeda siit.
Samas paneb praegune majandusolukord paljudele põntsu. Ligi kolmandik Eesti elanikest plaanib tänavu jõuludel kulutada kingitustele 100-200 eurot ning üle poolte elanikest tunneb pühadeperioodil rahalist survet, selgus Swedbanki tellitud uuringust.
„Ootuspäraselt plaanivad kinkidele kõige rohkem kulutada neljakümnendates eluaastates inimesed, kelle leibkonnas on üle nelja liikme, sest jõuluvanast tunnevad ju suurimat rõõmu lapsed. Samuti suureneb kingitustele kuluv summa koos netosissetuleku kasvuga. Näiteks kui alla 550-eurose netosissetulekuga inimesed plaanivad kinkidele kulutada enamasti vähem kui 50 eurot, siis üle 1500 eurose sissetulekuga inimesed kulutavad kinkidele kõige sagedamini 100-200 eurot,“ ütles Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.