Praegu on tehase dokipind vaba ning kõik sõltub ilmast. "Soodsa ilma korral saabuvad tehase puksiirid homme hommikul sadama väravate juurde ja Lembit transporditakse Balti laevaremonditehasesse, ütles ETAle Eesti Meremuuseumi direktor Urmas Dresen.

Dokki tõstetakse allveelaev praeguste plaanide kohaselt laupäeval. Dreseni sõnul on allveelaeva remonttööd mitmeid kordi edasi lükatud seetõttu, et tehas pole vastvõtuks seni valmis olnud.

Allveelaeva remonttööd peaks eeldatavalt kestma kuni kaks pool nädalat ning oktoobri lõpuks loodab Dresen remonditud laeva juba külastajatele avada.

Eesti Meremuuseumi asedirektor Jaak Sammet ütles ETAle, et laeva dokiremont maksab üle 1,5 miljoni krooni ning seda rahastab kultuuriministeerium.

Dreseni sõnul kindlustas meremuuseum allveelaeva Lembit 10 miljoni krooni peale Soome kindlustusfirmas Sampo Marine. "Kindlustuse kehtivuse täpseid kuupäevi paika pandud pole, sest see kehtib transpordiks sinna ja tagasi," ütles Dresen.

Seni kuni Lembit viibib dokis Balti laevaremonditehase territooriumil, kehtib laevale tehase kindlustus.

Allveelaeva Lembit remondi käigus teeb laevaremonditehas kindlaks korpuse defektid ja vajadusel vahetab osaliselt kereplaadistuse.

Taastatakse ahtrimast ja algselt tekil olnud tammest kaitserestid, samuti viiakse algsele tasandile teise sektsiooni põrand ning renoveeritakse komandotorni siseruumid. Kogu laeva sisemine ja väline korpus, ballasttankid, miinis^ahtid ja torpeedoavad puhastatakse ning värvitakse.

Lembit on maailmas vanim säilinud allveelaev, mis on siiani vees. Lembitu säilinud eakaaslaste üleslugemiseks üle maailma piisab ühe käe sõrmedest.

Eesti riigi tellimusel valmistatud laev lasti vette 7. juulil 1936. aastal Inglismaa linnas Barrow-in-Furness.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid