Nõukogu avaldas veendumust, et see aitab kaasa Eesti raudteetaristu majandamisele niigi keerukates tingimustes, efektiivsuse ja tulemuslikkuse kasvule, sisuliste muudatuste edukale sisseviimisele ning ettevõttes töörahu tagamisele, mida senised arengud pole kahjuks suutnud kindlustada.

Olukorras, kus ettevõttele on tekitatud mainekahju ja kannatada saanud töörahu, võtsid kaks juhatuse liiget omalt poolt vastutuse. Nõukogu arvates peaks seda tegema aga asjaomane kolmas juhatuse liige. Samuti leiab nõukogu, et seoses uue juhatuse esimehe valimisega on ilmne vajadus tagada talle võimalused alustada nö. puhtalt lehelt ja osaleda uue meeskonna komplekteerimisel.

Eesti Raudtee juht Ahti Asmann tegi EVR-i nõukogule ettepaneku teine juhatuse liige ja infradirektor, mullu suvel ametisse asunud endine ettevõtte peadirektor Parbo Juchnewitsch lahti lasta, sest ta on riskiks Eesti Raudteele, juba kuu aega tagasi. Ärileht kirjutas sellest siin.

„Kuigi olen ettevõttest lahkumas, siis Eesti Raudtee huvide kaitsmiseks olen teinud nõukogule ettepaneku Parbo juhatusest tagasikutsumiseks. Mul puudub usaldus Parbo personalivalikute osas ning minu hinnangul on Parbo eestvedamisel toimunud muudatused, sh ebapiisava kompetentsiga inimeste tahtlik või tahtmatu kasutamine, suurendanud oluliselt Eesti Raudtee riske,” rääkis Asmann toona. Asmann lahkub ettevõttest selle kuu lõpus.

Eesti Raudtee riskijuhtimise ja siseauditi osakond koos Tallinna tehnikaülikooli eksperdiga selgitasid välja, et kuigi ärimees Oleg Ossinovskile kuuluv firma Skinest Wood lubas riigihanke võitjana tarnida EVR-ile 10 000 tammepuidust liiprit, on osa neist tehtud hoopis tunduvalt kehvemast pöögist, kuigi dokumendid näitavad muud. "Praegu laos olevad liiprid on tarnitud ja vastu võetud pärast seda, kui Parbo Juchnewitsch koondas osakonna juhi Ruudo Liisi ja juhtimise võtsid üle Juchnewitschi poolt määratud inimesed," ütles Asmann.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena