Leigo turismitalu sõnul tugines noorpaar sügisesele hinnakirjale ja ei arvestanud välipaviljoni lisatasuga

Eile kirjutasime Leigo Turismitalu ja ühe noorpaari vahel toimunud segastest rahaasjadest, mis lõppesid Tarbijakaitseameti otsusega noorpaari kasuks. Leigo Turismitalu esindaja Taavet Tamme sõnul tuli eilne lugu neile hämminguna, sest otsuses peitub palju vigaseid fakte.
Tamme sõnul on noorpaari poolt öeldud väited väärad, sest Leigo turismitalu hinnakirja pole juba aastaid muudetud ja samuti ei keeldunud turismitalu ka kirjalikust lepingust. "Saame otsusest aru ja oleme nõus ka raha tagasi maksma, aga lugu polnud päris nii, nagu otsusest võib välja lugeda," räägib Tamm.
Nimelt oli tänavu suvel abielluv paar otsinud sobivat kohta eelmisel sügisel ja helistanud Leigole. Telefoni teel räägiti, kuidas ja mida turismikohal pakkuda on. "Kuna neil olid kohe sügisel ka sõbrad Leigol abiellumas, siis soovitasin, et tulgu kohale, käigu sõbra pulmas ära ja siis saame edasi rääkida," selgitab Tamm.
Noorpaar käis pulmas ja kõik tundus neile sobivat. Mida Tamm aga kahtlustab, kust võis segadus alguse saada, on hinnakiri, mis vastab sügisesele perioodile. "Nad eeldasid, et saavad sama hinnaga nagu sõbrad, aga nemad soovisid pulmi teha suvel, kui hinnakiri on teine. Lisaks soovisid nad kogu kompleksi koos uue välipaviljoniga, aga välipaviljon on meil eraldi hinnaga ja ei kuulu kompleksi hinna sisse. See on selgesti ka kodulehel välja toodud," põhjendab Tamm probleemi arvatavat allikat.
Tamm tõdeb, et nad ise ei osanud ka läbirääkimistel küsida, kas noorpaar sai tingimustest ja hinnakirjast aru. "Eks see ole meile ka õppetund ja püüame edaspidi seda viga vältida," püüab Leigo turismitalu esindaja sellest situatsioonist koos kolleegidega midagi õppida.
Tamme sõnul ei soovita tavaliselt kirjalikku lepingut teha, sest suusõnaline leping ja silmast silma vestlus koha peal on piisav tõend, et noorpaar on valmis turismitaluga käed lööma. "Aga vajadusel teeme ka kirjaliku lepingu, see pole mingi probleem," ei saa Tamm väitest, nagu nad oleksid kirjalikust lepingust keeldunud, aru. Broneeringutasu 218 euro eest sai noorpaaril makstud ja selle oleks Leigo turismitalu peo toimumise kuludest maha arvutanud.
"Kui olime neile saatnud täispika hinnakirja, siis võttis noorpaar ühendust ja ütles, et nemad sellise summaga pole arvestanud ja meie oleme äkki hindu tõstnud. Nii see kindlasti polnud," selgitas Tamm.
"Noorpaar oli väitnud hinnakirjast tehtud piltidest enne ja pärast hinnatõusu, aga sellist asja ei saa olla ja seda ka noored ei meile ega ka Tarbijakaitseametile ei suutnud tõestada. Me üldse ei taha kellegagi tülitseda ja lubasime neile raha tagasi maksta, aga palusime natuke aega, sest tol hetkel polnud tagasimakse koheselt võimalik. Noorpaar aga soovis raha kohe tagasi saada", ütleb Tamm.
Leigo turismitalu keskmine pulmapidude arv on sel suvel küll juba ületatud, aga selle sama noorpaari poolt kinni pandud päeva suhtes tunti huvi alles eelmisel nädalal.
"Selline kommunikatsioonihäire sellisel kujul oli esmakordne. Eks siin oligi probleem selles, et noorpaar tugines sõprade hinnale ja mitte kodulehele," ütleb Tamm ja mõistab seaduse järgi tehtud Tarbijakaitseameti otsust, kuid rõhutab, et lugu polnud päris nii, nagu Tarbijakaitseameti otsusest välja loeti.