Lõikeauguga rehvi müünud pood vilistab kliendi nõuete peale

Rattad24 taga peituv ettevõte OÜ Kese Quatre Grupp müüs kliendile kaheksa kasutatud rehvi, millest ühes oli suur lõikeauk. See tuli ilmsiks rehvivahetuses. Kuna klient soovis vältida olukorda, et rehvivahetuse eest makstud raha ning sõit raisku läheb, otsustas ta augu seal ära parandada. Töid teostanud töömehe sõnul ei pruugi see augu asukoha tõttu - rehvi küljel - kaua kesta.
Veel hiljem, samal päeval pöördus klient ka Rattad24 poole, kellega pidas maha pika kirjavahetuse, kuid müüja keeldus müüdud kauba eest vastutust võtmast.
Kaupleja ei vastanud ka tarbijavaidluste komisjoni päringule, seega jättis vastuväited esitamata.
Tarbijavaidluste komisjon leidis, et poolte vahel on sõlmitud müügileping ning kaupleja andis selle raames välja rehvi, mis oli auguga ehk puudulik.
Vastavalt seadusele vastutab müüja rehvi augu eest. Võlaõigusseadus ütleb ka, et müüjat loetakse müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist.
Selge oli see, et müüja on müügilepingut rikkunud andes tarbijale üle rehvi, mida ei saa sihtotstarbeliselt kasutada. Tegemist on olulise lepingurikkumisega ja tarbijal oli õigus selle rehvi müügilepingust vastavalt seadusele taganeda. Lepingust taganemise korral on tarbijal õigus nõuda seaduse alusel kauplejalt tagasi alusetult maksutud 30 eurot.