Tänane Ärileht kirjutas, kuidas ja millise hinnaga oli Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad sisuliselt sunnitud Leedo ja Miili pakutud asenduslaevu vastu võtma. Asenduslaevade prahtimishinda peaks aga katma Türgi ja Poola laevatehastest jooksvad trahvid uute parvlaevade hilinemise pärast. Seda küll ainult osaliselt.

Kui Türgis valmiva parvlaeva Leigeri eest tiksub juba augustist alates iga päev 12 500 euro suurune trahv. siis Tiiu eest hakkab sama summa jooksma alates homsest, 15. septembrist. Tänaseni pole aga TS Laevade juhtkonnal isegi aimu, millal esimene laev Türgist eestlastele üle antakse ja see Eesti poole tulema võiks hakata. Kuuldavasti tahaksid türklased laeva üle anda piltlikult öeldes iga päev, aga sealne Sefine tehas pole juba mitu kuud suutnud klassiühingu ja järelevalve märgitud puuduseid täielikult kõrvaldada.

Poolakad maksavad alates eelmisest nädalast ehk 7. septembrist esimese laeva Tõllu eest iga päev võrreldes türklastega kolmekordse summa ehk 37 500 eurot. Poolas Remontowa tehases valmiva Pireti ametlik üleandmiskuupäev on 1. detsember ja kui laev selleks ajaks valmis pole, tuleb alates 7. detsembrist maksta 37 500 eurot ka selle eest. Pireti tõenäoliseks liinile jõudmise ajaks on prognoositud tuleva aasta jaanuarikuud.

Trahve ei saa aga lõputult küsida: lepingu järgi ei saa trahvisumma ületada 8% laeva maksumusest, kuid siis survestatakse juba sellega, et laevatehasel on reaalne oht, et laev jääb nende kätte. Väidetavalt on see üks Poola tehase suuremaid kartusi, sest venitamise pärast on neile juba kätte jäänud kolm Kanadale ehitatud laeva, mille tellija jalutas lõpuks minema.