Kuidas valida autole rehvid ilma piki näppe saamata?
Eesti talvega kipub olema nii, et see saabub suvalisel ajal: juulis, septembris, novembris … Üllatus on see igal juhul. Heitlikke ilmadega kaasnevad ka mured seoses rehvide ja pikkade järjekordadega töökodades. Viimase osas me aidata ei saa. Küll aga saame anda paar näpunäidet, kui peaksid abi vajama rehvide valimisel. Eriti, kui sa oled alles hiljuti oma esimese auto ostnud.
Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist 1. märtsini. Kuna Eesti ilm muutub jahedamaks juba oluliselt varem, võib naastrehve paigaldada juba oktoobri keskpaigast ning lamellrehve võib kasutada aasta ringi. Viimast varianti me ei soovita. Rahaliselt tuleb see kulukam, kui eraldi komplekt kummagi hooaja jaoks osta.
Alustame kõigepealt sellest, et kas sa vajad uusi rehve?
Kui said autoostuga kaasa või on sul endal kasutatud rehvid kusagil hoiul, kontrolli enne nende alla panekut nende seisukorda. Kui sügav on muster?
Täpse tulemuse saamiseks kasuta mõõtmiseks spetsiaalset seadeldist, mis peaks enamikes autotarbeid pakkuvates poodides olemas olema. Mustrisügavus peaks olema minimaalselt 3 mm. Lisaks uuri tähelepanelikult kõiki rehve, kas neil on mingeid vigastusi?
Kontrolli ka iga rehvi siserõhku. Veel üks oluline aspekt on rehvide vanus. Pärast 4-5 aastat peaks uutele rehvidele mõtlema hakkama. Kui endal puuduvad vahendid või aeg rehvide kontrollimiseks, pöördu vastava ala spetsialisti poole.
Teatud juhtudel on võimalik vanu rehve ka taastada. Siinkohal pea taaskord rehvitöökojaga nõu, kumb oleks kvaliteedi ja kulu poolelt mõttekam: kas taastatud või uus rehv.
Kas auto vajab rehve – esiteks, millised on tootjapoolsed nõudmised?
Autotootja poolt on ette määratud rehvimõõt, selle kiirus- ja koormusindeksid. Vastavad näitajad leiad kas mõnelt auto sisepinnalt või dokumentidest. Need nõudmised on kohustuslikud. Kui sinu eelmise hooaja rehvid lähevad mahakandmisele, siis vaata enne nendel olevaid märgiseid. See info võib olla uute rehvide ostmisel abiks.
Kui vajad vaid ühte-kahte rehvi lisaks, siis pea meeles, et asendusrehvid peavad olema sama mõõtude ja mustriga, mis olemasolevad. Mustrisügavuste vahe peab olema hea juhitavuse huvides võimalikult väike.
Lamell- või naastrehvid?
Kui enamik sinu sõite leiab aset linnas, siis osta lamellrehvid. Nendega saad kenasti hakkama ka maanteel ja maal. Eriti, kui valida põhjamaade oludesse mõeldud lamellrehvid.
Naastrehvid õigustavad end karmimates ja jäistes oludes. Kuigi need tekitavad rohkem müra ja kahjustavad teekatet, peavad need jälle kauem vastu. Seega soovitame siinkohal hinnata oma sõiduharjumusi ja eelarvet, mis viib meid järgmise küsimuseni.
Millise hinnaklassi rehve eelistada?
Nii nagu paljude asjadega on ka rehvide valik turul lai: tundmatute firmade soodusvariantidest tipptegijate kõrgklassi rehvideni. Kuna rehvist sõltub oluliselt sõiduturvalisus ja auto ülalpidamiskulud, siis soovitame neid kõige odavamaid variante vältida.
Keskklassirehvid on turvaline valik, kuid võimaluse korral investeeri pigem kallimatesse rehvidesse. Väljaminek on esialgu suur, kuid pikemas perspektiivis tasuvad need end ära. Internet on abiks erinevate arvustuste ja rehvitestide leidmisel.
Lisaks on mõnel rehvimüüja lehel on rehvikalkulaator, mis aitab turuhindadest selgemat pilti luua. Kindlasti pea nõu ka rehvimüüja endaga, kes vastavalt sinu sõidukile, sõiduharjumustele ja eelarvele oskab vastavat toodet soovitada.
Kui kõik otsused seoses olemasolevate ja uute rehvidega tehtud, vali nende paigaldamiseks usaldusväärne firma. Nii nagu enda ja kaasreiside huvides on mõistlik investeerida korralikesse rehvidesse, kehtib sama ka rehvitöökoja kohta. Nimelt võib mõni kahtlase mainega töökoda su rehvid ära rikkuda. Lõpuks võid kanda oluliselt suuremaid lisakulusid, kui see kümne- kuni paarikümne eurone vahe erinevate teenusepakkujate vahel.