Balti riikides on suverehvide kasutamine reguleeritud mõnevõrra erinevalt. Kui Eestis ja Lätis võib suverehvid sõidukile alla panna alates 1. märtsist, siis Leedus on see reguleeritud tunduvalt karmimalt – suverehvide kasutamine on lubatud 1. aprillist.
„Erinevus nende riikide vahel on vaid seadustes. Juhid ei peaks toetuma aga vaid seadusele ja suverehvid alla panema kohe, kui seadus seda lubab. Kui märtsi keskpaigas paistab päike, ei tähenda see seda, et aprilli alguses on samasugune ilm,“ ütles Goodyeari sõiduautorehvide müügijuht Balti riikides Martins Grinbergs.

Grinbergsi sõnul sõidavad paljud lätlased veel terve märtsikuu talverehvidega. "Ei ole nii, et juhid seisavad juba 1. märtsil rehvivahetuspunktide juures järjekordades ja riskivad seejärel kontrolli kaotamisega auto üle iga kord kui lund sajab,“ ütles Grinbergs.

Grinbergs soovitab rehvivahetusel lähtuda õhutemperatuurist. Soovituslik temperatuur millest juhinduda, on seitse soojakraadi - kui temperatuur langeb sellest allapoole, on parem kasutada talverehve ja kui tõuseb ülespoole, siis suverehve.

Kui talverehvidena kasutatakse naastudeta rehve, soovitab Grinbergs sõita nendega vähemalt aprillikuu esimese pooleni või kuni on selge, et õhutemperatuur tõenäoliselt enam järsult ei lange. Naastrehve kasutavatel juhtidel on vabadust aga vähem – Eestis võib seadusest lähtuvalt nendega sõita kuni 1. aprillini, kuid tulenevalt ilmastikuoludest võidakse nende kasutamist pikendada.

BMW sõiduakadeemia (BMW Vairavimo Akademija) juhi ja turvalise juhtimise instruktori Darius Jonušise sõnul sõidab ta talverehvidega varustatud autoga tavaliselt umbes 10. aprillini. Konkreetset rehvivahetuse kuupäeva ta ette ei planeeri, vaid lähtub ilmastikuoludest. „Aprilli alguses mängib ilm mõnikord vingerpusse, mistõttu soovitan rehvivahetusega mitte kiirustada. Mitmetel aastatel on juhtunud, et pärast sooja nädalat sajab veel lund. Riskimise asemel on parem oodata kaks või kolm nädalat,“ ütleb Jonušis.

Kui talverehvid on juba vahetatud suverehvide vastu, kuid tänavad lumised või õhtutemperatuur nullis, soovitab Jonušis liikluses mitte riskida ning kasutada isikliku sõiduauto asemel alternatiivi – taksot, ühistransporti või lühiajalist autorenti. „Mõtteviis, et ainult mõned kilomeetrid, sõidan aeglasemalt ja midagi ei juhtu, ei ole õige. Hoolimata sellest kui kaasaegse autoga on tegemist, on juhitavus suverehvidega kiilasjääl pea olematu,“ ütles Jonušis.

Sooja ilmaga talverehvidega sõites tuleb Jonušise sõnul arvestada, et talverehvid kipuvad sooja ilmaga üle kuumenema ja nende haarduvus teekattega on suverehvidega võrreldes väiksem. Järsul pidurdamisel või kiirema manöövri sooritamisel soojal asfaldil võib talverehvidega auto käituda vastupidiselt juhi ootustele, lisaks kuluvad ülekuumenenud talverehvid kiiremini.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid