Delfi Kasuliku poole pöördus Martin, kelle hinnangul teeb Yandex.Taxi tema pangakontolt sageli väga kummalisi mahaarvamisi.

"Tegin 8. mail Yandex.Taxi konto ja lisasin sinna krediitkaardi andmed. Tegin Tallinnas samal päeval ühe sõidu. Nüüd avastasin, et Yandex.Taxi on asunud minu arvelt süstemaatiliselt, aga väikeste summadena (1-2 €), raha võtma. Juba kaks päeva pärast registreerimist hakkaski raha kaduma: väike sõiduke siin ja väike sõiduke seal. Häda ainult selles, et ma pole hetkel isegi sellistes riikides viibinud, kus sõidud toimusid. Summad on väikesed ja jääksidki tähelepanuta, aga kuna olin teinud ainult ühe sõidu, siis nähes juba neljandat arvet mõistsin, et asi haiseb. Nüüd ei jäänudki muud üle, kui pangas oma kaart sulgeda ja uut kaarti oodata," kirjutas toimetusele Martin.

Teine toimetuse poole pöördunud lugeja Kaarel avastas, et ka tema pangakontol toimuvad juba teist nädalat järjest mitmed 10-, 20-, 50-, 70-sendised kuni 1-eurosed mahakanded. Kokku on ta Yandex.Taxi äppi kasutanud selle aja jooksul neli korda.

Kaarel liitis tehtud mahaarvamised kokku ja leidis, et Yandex.Taxi pole temalt küll rohkem raha võtnud kui tarvis, kuid paneb imeks, miks peab sellist segadust korraldama.

"Minu pangakonto väljavõte näeb välja nagu ma teeks hüsteeriliselt paarimeetrilisi taksosõite. Asi oleks selgem nii sõitja kui taksofirma huvides, kui tasu läheks korraga ühe summana maha. Miks peab seda niimoodi jupitama?" küsib Kaarel.

Yandex.Taxi rahvusvaheliste suhete juht Natalia Zhuravlova ütles, et tegemist on tavalise protseduuriga. "Kui uus kasutaja liitub Yandex.Taxiga ja laeb alla äpi, siis tema pangakaardilt võetakse väikeseid makseid turvakaalutlustel – seda eesmärgil välistada potentsiaalsed kuritegelikud makseviisid ning pettused. See ei mõjuta kuidagi tehtud sõitude lõpphinda – tasu võetakse ikka selles eest, kui palju sõidetud on," kommenteeris Zhuravlova ning lisas, et selline praktika on taksoäpil kombeks vaid uute klientide esimeste sõitude puhul.

Pärast esimeste testmaksete lõppemist enam sentide kaupa mahakandeid klientide kontodelt ei teha.

"Kohe, kui uus klient meiega liitub, blokeeritakse tema kaardil väike summa raha, et veenduda vabade vahendite olemasolus. Need tagastatakse koheselt. Kui keegi kahtlustab, et raha on võetud rohkem või põhjuseta, peaks viivitamatult ühendust võtma meie klienditoega. Sellisel juhul tegeleme kaebusega kiiremas korras. Kui selgub, et kliendil on õigus, tagastatakse raha koos siiraste vabandustega," lubas Zhuravlova, kuid toonitas, et sellised juhtumid on pigem ebatavalised.