Mis juhtus? Tuntud taksofirma pani ootamatult Tallinnas pillid kotti

Novembri lõpus teatas Elektritakso ootamatult, et lõpetab Tallinnas klientide teenindamise. Põhjus seisneb eelkõige taksode kindlustusmaksete tõusus.
Elektritakso juhataja Ermo Kontson räägib, et kindlustusfirmad on ajanud hinnad nii kõrgele, et see on pannud taksofirma eelarve suure surve alla. "Autopargi kasumlikus võiks pihta hakata 30-st autost ja sajast juhist, kuid sellest olime veel väga kaugel," rääkis ta.
Kontson selgitab, et liiklus- ja kaskokindlustusmaksed olid ühe auto kohta varem aastas 1200 euro kandis, nüüd ulatuvad aga juba ulmeliste summadeni. "Tavaline makse on nüüd juba 4500 eurot, aga olen näinud ka 64 000 euroseid pakkumisi," rääkis ta. Maksed hakkasid järsult tõusma kevadel, vahel isegi nädalas 100 eurot.
"Põhimõtteliselt on olukord selline, et kindlustusfirmad on otsustanud, et nad ei taha meid enam kindlustada," ütles Kontson.
Kontsoni sõnul on olukord absurdne, sest liikluskahjud taksode puhul pole üldse nii suured. "Võtsime kõik meie ajaloo kokku ja uurisime täpselt välja, palju väljamaksed ühe auto kohta aastas olid. See oli keskmiselt 602,10 eurot." Kontson saatis statistika ka kindlustusandjatele, kuid pakkumised jäid siiski väga kõrgeks.
Tallinnast lahkumise tulemusel jäid tööta ligi 30 Elektritakso juhti.
Kas Elektritakso plaanib Tallinnasse kunagi tagasi tulla? "See on reaalne, aga peame kindlustusolukorra ära lahendama, mis hetkel on täiesti mõistetamatu," sõnas Kontson.
Mis toimub taksode kindlustusmaksetega? Vastab Salva kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt
Kindlasti ei saa rääkida üleüldisest hindade tõusust, aga kohatine liikluskindlustuse kallinemine osadele taksoteenust osutavatele klientidele on põhjendatav sellega, et taksoregistri andmed on muutunud kättesaadavamaks ning sellest tulenevalt teavad kindlustusseltsid paremini, millised kahjud on just taksode tekitatud ja seeläbi oskavad just taksosid täpsemalt hinnastada vastavalt nende tekitatud kahjudele. Ehk siis kindlustusseltsid teavad nüüd paremini, millised sõidukid pakuvad ka reaalselt taksoteenust, kuigi varasemalt võisid need sõidukid olla n-ö tavaliiklejate nimekirjas.
Parem informeeritus on seltsidele oluline muutus, kuna liikluskindlustuse turg on viimastel aastatel olnud miinuses ning varjatult taksoteenus pakkuvate juhtide kahjud on seni katnud tavaliiklejad. Kui nüüd need juhid avastavad, et neilt küsitakse hinda taksotariifi järgi, siis on hinnamuutus kindlasti tuntav. Taksode kahjusagedus on võrreldes tavaliiklejatega märksa suurem seoses sellega, et taksod osalevad liikluses ajaliselt oluliselt rohkem kui tavasõidukid ning seetõttu on ka kindlustusmaksed kõrgemad.
Kindlasti ei viita me praegu ühelegi kindlale ettevõttele, kuid varasemalt on olnud ka juhtumeid, kus taksojuhid/taksoettevõtted peatavad liikluskindlustuse tegemise ajaks majandustegevuste registris oma taksoloa, et siis peale kindlustuslepingu sõlmimist see uuesti taastada. Seda tegevust me ei saa kuidagi heaks kiita ja nii käitunud ettevõtetega me ei soovi koostööd teha ja liikluskindlustuse puhul kajastub see hinnastamises.