TEISTPIDI TOP | Majandusuudised, mis ei huvitanud möödunud aastal peaaegu mitte kedagi
Milliseid järeldusi teha saab? Esmalt vana meediatarkus - positiivne tihti ei müü nii hästi kui negatiivne. Kõige vähem sai lugejaid tõenäoliselt kõige positiivsem uudis üldse, mida Eesti ettevõtjate kohta avaldada saab. No ei lenda sellised lood. Lugejale, tundub, ei meeldi ka see, kui midagi kuskil kasvab. See on huvitav teadmine, sest varem oli teada, et lugejat ei eruta vaid stabiilsus.
Vaatame aga, millised siis olid 2019. aasta vähim loetud majandusuudised. Toetage neid ja tehke neile üks klikk.
10. 190 lugemist
Kaupmehed kasvatasid juulis müüki
Loe siit.
9. 186 lugemist
Swedbank: hinnatõus peaks teisel poolaastal aeglustuma
Loe siit.
8. 183 lugemist
Eesti-sisestel laevaliinidel mullu sõitjate arv suurenes
Loe siit.
7. 183 lugemist
Elektrilevi võrgus toimus mullu ligi 12 000 riket
Loe siit.
6. 171 lugemist
Eesti majutusettevõtetes peatus septembris üle veerand miljoni turisti
Loe siit.
5. 163 lugemist
Danske Bank hoiatas väiksemast kasumist
Loe siit.
4. 161 lugemist
Suurimad ettevõtete müügikasvu pidurdajad olid energeetika ja mäetööstus
Loe siit.
3. 160 lugemist
Eesti kontserdil aitas kasumisse jääda riiklik EV100 programmi rahastus
Väga paljud inimesed ei saanudki teada, et kasumisse jõudis Eesti Kontsert 2018. aastal üle mitme aasta. Sihtasutuse käive on viimastel aastatel järjest suurenenud: 2016. aastal oli see ligikaudu 8,4 miljonit, 2017. aastal 8,8 miljonit ja möödunud aastal 9,8 miljonit eurot. SA Eesti Kontsert aastaaruande bilansimaht oli aastalõpu seisuga ligi 20,1 miljonit eurot.
Loe pikemalt siit.
2. 130 lugemist
Tööstustoodangu maht kasvas töötlevas tööstuses
Põnev uudis sellest, et statistikaameti andmetel tootsid tööstusettevõtted märtsis 2% rohkem toodangut kui eelmise aasta samal kuul. Toodang suurenes töötlevas tööstuses, kuid vähenes energeetikas ja mäetööstuses.
Loe pikemalt siit.
1. 117 lugemist
UURING | Eesti ettevõtjad on Baltikumi kõige optimistlikumad
Auväärne esikoht läheb väga positiivsele loole, mis aga jättis umbes 1 324 703 eestimaalast täiesti külmaks. Ärileht avaldab uudise uuesti muutmata kujul.
Luminori uuringu järgi paistsid Brexiti ning USA ja Hiina vahelise kaubandussõja valguses suurima optimismiga silma Eesti ettevõtjad.
Läti ettevõtjatele teeb enim muret Brexit ning Leedu ettevõtjatele kaubandussõda. Luminori tellimusel väike- ja keskmise suurusega ettevõtete seas läbi viidud uuringust selgus, et Brexit põhjustab enim muret Läti ettevõtjatele ning kõige vähem muret Leedu ettevõtjatele.
Rohkem kui neljandik ehk 27% Läti ettevõtjatest leidsid, et Brexit võib rohkemal või vähemal määral nende äri mõjutada. Eesti ettevõtjatest pidas seda tõenäoliseks 18% ning Leedu ettevõtjatest 16%. Samas USA ja Hiina vahelise kaubandussõja mõjutusi pelgavad enim Leedu ettevõtjad ja kõige vähem Eesti ettevõtjad - vastavalt 24% ja 17%. Lätis oli see näitaja 21%.
Sellegipoolest nõustus 20% Leedu ja 23% Läti vastajatest, et mõlemad maailmamajandust pidurdavad sündmused mõjutavad nende äri ühtemoodi - samas Eesti ettevõtjatest pidas seda tõenäoliseks vaid 14%. Huvitaval kombel leidsid ligi pooled ehk 48% Eestis küsitletud ettevõtjatest, et nende äri jääb Brexitist ning USA ja Hiina vahelisest kaubandussõjast puutumata.
Lätlased ja leedukad jagasid selles osas vähem optimismi ehk sedamoodi arvas vastavalt 30% ja 36% ettevõtjatest. Umbes 2% iga riigi ettevõtjatest loodab nendest pikaleveninud poliitilistest protsessidest hoopis kasu lõigata.
Uuringust selgus, et maailmamajanduse kohal lasuvatele murepilvedele vaatamata on Balti riigid lähituleviku suhtes üsna positiivselt meelestatud - rohkem kui 80% kõigi kolme Balti riigi ettevõtetest kavatseb 2020. aastaks müüki suurendada või hoida seda vähemalt stabiilsena.
Luminori ärikliendipanganduse juhi Marjan Savtšenko sõnul on praegune ebakindel olukord muutunud ettevõtjate jaoks loomulikuks. „See ei tekita ettevõtjates enam ülemäärast stressi, olgugi et järgmise aasta äritegevust kavandades ja tulemusi prognoosides arvestatakse majanduse aeglustumisega," lisas ta.
Kõige agaramad on järgmisel aastal müüki suurendama Leedu ettevõtted (38%). Eestis on vastav näitaja 32% ja Lätis 31%. Eestis on kõige rohkem neid ettevõtteid, kes kavatsevad käibe samal tasemel hoida (50%), samas kui Läti paistab silma ettevõtete poolest, kes ennustavad järgmiseks aastaks müügi vähenemist (28%).
Uuringu viis Luminori tellimusel läbi uuringufirma Norstat. Uuring kestis 11.-25. oktoobrini ning selle käigus intervjueeriti igast Balti riigist 250 ehk kokku 750 ettevõtet.
Kui tahad veelkord lugeda, siis kliki siia.