Eesti mainekaim kinnisvaraarendaja on 30. sünnipäeva tähistav Merko
„Kui maineliidrile Merkole on kõige iseloomulikum kõrge usaldusväärsus, siis teisel kohal olev Liven eristub enim moodsa disaini ja arhitektuuriga. Liveni mainekuvand on võrreldes eelmise aastaga ka enam tugevnenud,“ märkis Kantar Emori uuringuspetsialist Mari-Ann Ploom.
Kinnisvarabrändist meeldiva mulje kujundamisel on esmatähtsad arendaja usaldusväärsus, professionaalsus ja parim kvaliteet. Need tegurid olid kõige olulisemad hoiaku kujundajad ka eelmisel aastal. Merkost kirjutas Ärileht eelmisel reedel lähemalt ettevõtte eelseisva 30. sünnipäeva puhul.
Arendajate maine pingerea tippu on Mari-Ann Ploomi sõnul võimalik jõuda vaid ettevõtetel, kes tegelevad teadlikult ja süsteemselt positiivsete kliendikogemuste loomisega.
Uusarendustesse kodu soetanud inimeste ostujärgset kogemust kaardistades on näha, et selgelt enam ollakse rahul aspektidega, mida oli enne ostu võimalik terviklikumalt läbi mõelda – näiteks korteri planeering, lähedus poodidele ja elukeskkond.
„Mõningast rahulolematust tuntakse aga neis küsimustes, mis avaldusid pärast sissekolimist, olgu see siis vilets ehituskvaliteet või müra ja helide läbikostumine korterisse. Võrdlemisi palju etteheiteid on ka targa maja lahendustele – need kas ei toimi ootuspäraselt või puuduvad üldse,“ lisas Ploom.
Uuringus osales 604 inimest, nende seas oli 336 vastajat, kes kavatsevad osta korteri Tallinna või selle lähiümbruse uusarendusse, aga ka 230 hiljutist ostjat, kes on viimastel aastatel soetanud endale korteri pealinnas või Harjumaal.
Lisaks kinnisvaraarendajate tuntusele ning mainele selgitas Kantar Emor välja uue kodu otsijate peamised vajadused ning hiljuti endale kodu ostnud inimeste kogemused.