Innovaatilised kuuskede iseteeninduspunktid Tallinna loomaaia vastas ning Peetri kooli juures on varustatud kõige vajalikuga, alates juhenditest kuni kuuse pakkimismasinani. Uudse lahenduse loonud Eesti Kuusk juht Reijo Metsaoja sõnul on esimesed emotsioonid uue lahenduse osas on olnud igati positiivsed. “Inimestele pakub ise platsil toimetamine suurt rõõmu - olgu selleks siis ise puu parajaks saagimine või pakkimine.”

“Iseteeninduses on võimalik valida ja osta kuuski 24 tundi ööpäevas. Täiendame valikut iga päev,” märkis Metsaoja. Ta lisas, et kahe iseteeninduspunkti näol on tegemist pilootprojektiga. “Eks me saame nüüd teada, kas Eesti ühiskond on selliseks teenuseks valmis. Võimalus platsil iseseisvalt toimetada ja puu platsilt koju viia tähendab, et peame inimesi usaldama ja seni pole me pidanud pettuma,” märkis Metsaoja, kelle sõnul pole platsilt kuusepuid ilma tasumata ära viidud.

Iseteeninduspunktis saab iga soovija valida omale sobiva kuuse, selle parajaks saagida, pakendada ning kaasa võtta ka juhendi puu pikemaks säilitamiseks koos spetsiaalse säilituspulbriga. Välja valitud puu eest saab tasuda e-poes ning selleks tuleb skaneerida puu hinnasildi küljes olev QR-kood, mis suunab e-poodi ostu vormistamisele.

Tulenevalt koroona-perioodist ja võimalusest valida endale kuusk kontaktivabalt ehk teenindajaga kokku puutumata paneb Metsaoja kõigile huvilistele südamele, et ka iseteeninduspunktis tuleks teiste kuusehuvilistega distantsi hoida.

Kaubamärgi Eesti Kuusk all tegutsev Rescoval on jõulupuude müügiga tegelenud 15 aastat. Kui tänavused uudsed kontaktivabad iseteeninduspunktid inimeste poolt hästi vastu võetakse, plaanib ettevõtte edaspidi selliseid müügiplatse juurde rajada. Ettevõtte poolt kuuseplatsidel pakutavad puud on pärit Tartumaalt, Kuivaleski talust. Müügipunktides üle jäänud puud viiakse igal aastal loomaaeda elevantidele söögiks.