Maguskartul ehk bataat, tomatid, avokaado - need on vaid üksikud näited puu- ja juurviljadest, mida poeketid armastavad plastikalusel ja toidukilesse mähituna müüa.

Vastuolu seisneb selles, et enamikel juhtudel nimetatakse neid tooteid, mida plastikmaterjalidesse kedratakse, orgaanilisteks või mahetoodeteks. Kuid sellisel pakendil pole mingit pistmist kauba värskuse säilitamisega vaid tavalises müügitrikis, kirjutab Austraalia uudisteportaal news.com.au.

Kliendis tekib veendumus, et see kilesse mähitud kaup on puhtam, ausam, talle valitud.

Eesti supermarketiteski tehakse seda näiteks erinevate ürtide, juur- ja puuviljadega. Kindlasti oleme kõik tähele pannud poodides plastikalusel tilli, peterselli või teisi rohelisi ürte, mille peale on toidukile tõmmatud.

Eesti näitel pole ilmselt tegemist müüa teistsuguses pakenduses ürte kui mahekaupa vaid müüa lihtsalt mugavustoodet: nii on kliendil võimalik osta väiksem kogus, selle asemel, et tõsta ostukorvi väikese mullapotiga kimp salatilehti või ürte.

Põhjus seisneb enamasti nii Eestis kui ka mujal maailmas selles, et pakendiga eristatakse toote kogust ja selle kasvatusviisi. Näiteks mahebanaan on enamasti pakendatud, samal ajal tavaline banaan on saadaval lahtise kaalukaubana. Hinnavahe on aga märgatav. Nii välistatakse kassas see, et kallim kaup odavama hinnaga müüakse. Kuigi alati säilib võimalus, et iseteenindust kasutavad kliendid kallima kauba odavama pähe läbi löövad.

Hea lugeja, anna teada, millised on kõige kummalisemad pakendusvõtted, mida oled Eesti jaekaubanduses täheldanud. Kirjuta meile või saada pilt aadressil kasulik@delfi.ee.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid