On üks kindel ja konkreetne võimalus juba eos välistada kahtlased sõidukid ja saada rohkem teada, kui kidakeelne müüja sooviks, kirjutab Geenius. Seda soovitatakse teha ka uuemate sõidukite puhul, kuna ka nende hulgas võib leiduda “huvitava ajalooga” autosid.

Kontrolli auto ajalugu Maanteeameti andmebaasist ja liikluskindlustuse fondi andmebaasist. Ainuke, mis selleks vaja, on sõiduki VIN kood ja registreerimisnumber. Enamikel kuulutustel on need ka olemas, kui ei, siis tasub omanikult küsida. VIN koodi andmisest keeldumine tähendab üht – midagi on varjata.

Andmebaasist on näha kogu sõiduki tehniline info, aga märksa olulisem on ajalugu – millal Eestis registreeritud ja mis riigist. Näiteks Leedu võiks nii mõnegi punase tule põlema või vähemalt põhjalikumalt uurima panna.

Samuti on näha läbisõidud Eestis ülevaatuste ajal. Eks susserdajad muutuvad ka kavalamaks, aga on juhuseid, kus esmasel registreerimisel on ülevaatusel läbisõiduks märgitud 200 000 kilomeetrit, aga järgmine ülevaatus on tehtud 130 000 kilomeetrise läbisõiduga.

Täismahus artiklit loe Geeniusest.