Inimene, kes tõsiselt kaalub elektriauto soetamist, peaks esmajärjekorras mõtlema sellele, kus ta saab oma tulevast masinat laadida. Kui elate kortermajas, peaks alustama läbirääkimisi korteriühistuga, kas oleks mõeldav ühe või mitme auto laadimiskoha väljaehitamine. Kui kõnelused liiva jooksevad ehk ühistu pole selliseks investeeringuks valmis, tasub pöörduda oma tööandja poole. Väga paljud ettevõtted on täna valmis looma elektriautode laadimiskohti, et pakkuda oma töötajatele paremaid töötingimusi, aidata kaasa rohepöördele ning olla üheks e-mobiilsuse kasvu käimalükkajaks.

Kui elate eramajas, tasuks esmalt kutsuda koju elektrik, kes vaatab üle teie kodu elektrijuhtmestiku ning elektrisüsteemi võimsuse. Vanemas majas võib juhtmestik olla piisav kahekilovatise veekeetja jaoks, mis on stepslis 2-3 minutit, ent ei suuda vastu pidada sama võimsale autolaadijale, mis peab elektrivõrgus olema kümneid tunde järjest. Kui aga elektrisüsteemiga on kõik korras, tuleb panna paika laadija tulevane asukoht ning vähemalt selles osas on roheline tuli autoostuks olemas.

Seadus nõuab uute ja rekonstrueeritavate hoone puhul laadimiskohtade rajamist

Alates 10. märtsist 2021 kehtib seadus, et elektriautode laadimistaristu peab looma kõigile neile uutele ja oluliselt rekonstrueeritavatele hoonetele, mis on kavandatud teenindama enam kui kümme parkimiskohta. Juba olemasolevate hoonete parklaid kohe ümber ehitama siiski ei pea.

Uute mitteelamute puhul peab juhtmetaristuga varustama vähemalt viiendiku parkimiskohtadest ning paigaldama vähemalt ühe laadimispunkti. Uute korterelamute puhul tuleb aga kõik parkimiskohad varustada juhtmetaristuga, et tagada tulevikus võimaldada paigaldada hõlpsalt elektriauto laadimispunkt. Olemasolevatele mitteelamutele on määratud aga üleminekuaeg – rohkem kui 20 parkimiskohtaga hooned peavad olema varustatud vähemalt ühe laadimispunktiga 2025. aasta alguseks.

Särtsuauto valikul on soovitav tutvuda huvitava elektriautode andmebaasiga, kus on infot ka laadimisgraafikute ja energiakulu kohta. Loe ka Mario Kadastiku elektriautoga sõitmise kogemustest.

Sellise suure ja olulise ostuotsuse puhul peab arvestama loomulikult lisaks laadimisvõimalustele ka muude erinevate teguritega: milline on valitud auto laadimise võimekus, aku mahukus, pagasiruumi suurus, disain ja hind. Loe enamlevinud müüte elektriauto kohta.

Kokkuvõttes pakuvad aga elektriautod suurepärast alternatiivi vähendada negatiivset mõju keskkonnale ning olla oma igapäevases elus roheliselt mõtlev inimene, kes ei põleta automootoris kasvuhoonegaase tekitavat bensiini või diislikütust. Boonuseks on ka see, et elektriautol puuduvad talvised käivitumise probleemid, salong läheb kiirelt soojaks, masin on vaikne ja hea kiirendusega ning näiteks Tallinnas on avaliku tasulise parkimisala kesklinna tsoonis parkimine tasuta ning elektriautod on lubatud sõitma bussirajal!