Esimesel päeval kohtas suurt ostuhuvi. Järjekorrad ulatusid tuulisesse ning muusikat kõlavasse õue. Massid ei vähenenud. Vastupidi. Bussidega tuli kohati inimesi aina rohkem juurde. Ka Ärileht käis uudistamas, milliste hindadega poes toidukauba kätte saab ning kujundas ülevaatliku ostukorvi.

Juurviljadest jäi odava hinna poolest silma porgandite saak. Nimelt maksab praegu Lidlis üks kilo porgandeid 0,38 eurot. Ka kurgi kilo oli tavapäraselt odavama hinnaga ehk tavahinna 2,98 euro asemel 0,99 eurot.

Ära ei saa unustada ka banaani, mis tookord Läti Lidli tulekuga poodides hinnasõja tekitas. Sarnaselt Läti tollasele kampaaniale saab ka Lidlist praegu 0,98 euro asemel banaanikilo 0,39 euro eest. Ka Eesti poes jalutades kohtas banaanikobarat praktiliselt iga inimese ostukorvis.

Samas hinnaklassis ehk 0,39 euro eest müüdi poes veel ka näiteks 330 grammilist viilutatud saia fõi 400 grammilist maitsestamata jogurtit.

Tooted alla ühe euro

Alla euro saab poest kätte palju teisedki tooteid. Näiteks 40 pakiga rohelist teed müüdi Lasnamäe Lidlis 0,65 euro eest. Kilo suhkrut saab kätte 55 euro sendiga.

Kaheliitrise sidruni või apelsini joogi eest tuleb samuti alla euro välja käia. Teisisõnu maksab karastusjook 0,79 eurosenti.

Kust pärinevad tooted?

Ostukorvi koostades nägime, et välismaiset toodangut leiab kõikjalt: salat Poolast, kurk Hispaaniast, munad Lätist jne. Konkreetseid tootegruppe jälgides jäi silma üksnes Tere toorjuustud, mis olid sõltuvalt maitsest hinnaga 1,15 eurot.

Tegelikult on tooteid Lidli sõnul rohkem, kuid võrreldes teiste jaekettidega siiski oluliselt vähem. Lidl Eesti juhatuse esimees Jakob Josefsson sõnas mõned päevad tagasi Ärilehele, et kõik võtab lihtsalt aega. Esimese asjana on nad võtnud fookusse ehitada poed valmis ja müüa rahvusvahelisi tooteid.

„Praegu meil on seitse Eesti tarnijat, aga see ongi pikema perspektiiviga tegevus. See on meie ettevõtte mudeli osa: alustada väikse tootevalikuga ja seda siis järk-järgult laiendada,” märkis Josefsson tookord. Ta tõi esile, et 2016. aastal avatud Leedu Lidlis on nüüdseks kaasatud 80 kohalikku tarnijat.

Josefsson näeb Lidli tuleku põhjal Eesti tootjatele ka suurema turu võimalust. Tema sõnul on neil soov viia üks päev kohalikud tooted Lidli poodidesse üle maailma.