Vastab tarbijakaitseamet:

Sideteenuse lepingud on tihti sõlmitud tähtajalise lepinguna (näiteks kaks aastat). Üldjuhul lõpeb tähtajaline leping tähtaja saabumisega ning lepingu varasemal lõpetamisel on tihti ette nähtud sanktsioonid (leppetrahv), kas siis saadud soodustuse hüvitamiseks (näiteks tasuta seade, tasuta seadmekasutus) või saamata jäänud tulu vm kahju hüvitamiseks.

Tähtajalise lepingu puhul on mõlema lepingupoole õiguspäraseks ootuseks see, et teenuseid võimaldatakse kasutada ja kasutatakse ettenähtud tähtaja jooksul. Leppetrahvi eripäraks on see, et seda saab nõuda ainult siis, kui lepingupooled on selles kokku leppinud.

Juhul kui tarbijalt nõutakse kohustuse rikkumise tõttu leppetrahvi, peaks tarbija kõigepealt veenduma, et selline kokkulepe poolte vahel kehtib

Juhul kui tarbijalt nõutakse kohustuse rikkumise tõttu leppetrahvi, peaks tarbija kõigepealt veenduma, et selline kokkulepe poolte vahel kehtib. Kui leppetrahvi kohustus kehtib, kuid leppetrahvi määr on ebamõistlikult suur, võib tarbija taotleda kohtult leppetrahvi vähendamist.

Leppetrahvi vähendamist saab nõuda eelkõige siis, kui rikkumine ja kokkulepitud trahvisumma ei ole omavahel vastavuses.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid