Vastab tarbijakaitseamet.

Ei. Ettevõtetel e-poodidest tellimine võrreldes eraisikuga erineb eelkõige sellepoolest, et tarbijakaitsealased õigusaktid kehtivad vaid tarbijalemüügil ehk lepingute puhul, kus ostjaks on isik, kes ostab kaupa või teenust eratarbimiseks. Ehk teisisõnu mitte majandus- või kutsetegevuse raames.

Ettevõtjate vahel sooritatud tehingute puhul tuleb lähtuda kokkulepitust ehk ostu hetkel kehtivatest tingimustest. Teadaolevalt esineb sama lähenemine kogu Euroopa Liidu piires. Nimetatud tarbijakaitsealased õigusaktid reguleerivad e-kaubanduses näiteks ostueelse teabe esitamise kohustust, tähtaegu nii kauba tarnimisel, lepingust taganemisel kui ka tarbija õigusi puudusega kauba korral.

Peamised ohud, mida ettevõtjad netist ostlemisel võivad kogeda, on sarnased ohtudega, mis kimbutavad ka tarbijaid. Näiteks ei jõua ettemakstud kaubad kohale, saabuvad tooted ei vasta kokkulepitule või on puudusega. Samuti võib juhtuda, et ostetud kaupadel ilmnevad puudused alles kasutamise käigus ning vaidlused tekivad müüja vastutuse osas.

Tarbijakaitseametist või kohtuvälistest tarbijavaidlusi lahendavatest üksustest saavad abi küsida vaid tarbijad ehk eraisikutest ostjad. Võimalike vaidluste korral, mida ei õnnestu ettevõtjatel omavahel lahendada, on ostjal viimaseks võimaluseks pöörduda oma õiguste kaitseks kohtusse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid